2016. március 27., vasárnap

húsvéti helyzetjelentés - Vrolijk Pasen!

Asszem, a legaktuálisabb hír az, hogy az alsószomszéd elhatározta, hogy húsvét alkalmából megrendezi a 21. század Legnagyobb House Party-jat. Engem annyira nem zavart. Egyrészt, mert továbbra is szuperül tűri az olyan esteket, mikor a gyerekeim igen hangosan tiltakozva nem akarják kikapcsolni a tévét megmosni a fogukat és felvenni a pizsamájukat. Másrészt tegnap este még olyan rosszul voltam, hogy kómaközeli állapotban aludtam már fel tízkor.

Húsvétra vonatkozóan itt sem divat a tojásfesték, illetve mire eszembe jutott, hogy megnézhetnénk a magyar boltban, már túl késő volt. Én meg ecsettel nem vagyok hajlandó nekiállni, szóval rajzolgattunk inkább. Íme Kis Manyi, A  Végtelenül Türelmes:

Ez meg Bucka kompakt művészete, a családtagokkal valamint markolóval és daruval díszített húsvéti tojások.

Az ünnep ezzel nagyjából el is van intézve. Van ugyan egy sonkánk, de a gyerekek következetesen nem eszik meg idén se. Mondjuk, most mást se nagyon, örülök, hogy a ropi végre bennük maradt, szóval a főzésről kb. ennyit. A hollandok ugyanazt a mazsolás-marcipános kenyeret és marcipános bejglit eszik, mint karácsonykor. Meg nyuszi alakú vajat. Utóbbi irtó cuki. 

Kevésbé hagyományos, de kapható nyúl formájú szeletelt sajt, sonka és zsömle is. Tojásvadászatot csinálnak a gyerekeknek, de locsolkodás egyáltalán nincs. Végezetül ennyit dekoráltunk:


Elkészült továbbá az akvárium, ha engem kérdeztek, egy rakás pénzért megvettük a konstans szorongást, mikor találjuk benne felfordulva valamelyik halat. Ettől függetlenül kimondottan erős bennem a gondozó ösztön és határozottan megkedveltem őket.

Az ékezetekkel meg az törtent, hogy a múltkor letettem egy pillanatra a földre a tablet-et, Kis Manyi pedig a kis 15 kilójaval, hopp, ráállt. A tablet-nek semmi baja, sehol egy karcolás, de visszaállítódott egy szeszélyes autokorrekt, ráadásul félig magyarul, amit sehogy sem tudok kikapcsolni. Ha lesz türelmem, majd kijavítgatom.

2 megjegyzés:

  1. Jajj, ez a vaj tényleg irtó cukiiii!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugye? és élőben is ilyen. kérdeztem a kollegáimat, honnan ered ez a cuki szokás, válaszok: hát, fogalmam sincs. ezt eszünk húsvétkor reggelire. mondom, akkor jól van, ennyit az etnográfiáról. :)

      Törlés