2016. augusztus 12., péntek

a szent és a profán

Nem tudom, járt-e Mircea Eliade Hollandiában, de ha nem, biztos bánná, hogy ezt kihagyta.
Én így a nyári szünet ötödik hetében egyedül és nonstop összezárva kis leszármazottaimmal gyakorlatilag bármire képes vagyok, hogy egészséges és szórakoztató módon töltsünk el egy délutánt. Úgyhogy elmentünk ide.

De nem az van, amit gondoltok, azt lefogadom. Hanem ez:

Oltári helyen üldögélnek a szülők abban az egy órában, míg mindenki önfeledten ugrál. (Szar poén volt, tudom.) De be is lehet szállni, van felnőttjegy is.

Nyilván muszáj elmenni wc-re és a szenteltvíztartót ugyan miért kapták volna le a falról? Kár lett volna érte, gondolom. De nyugi, üres.

Harminc perc után a sima ugrálás unalmas, úgyhogy színesítik egy kis labdázással.

Azt nem tudom, hogy a tulaj hisz-e a feng shui-ban, de úgy érezte, egy kis dekoráció még bőven elfér itt.

Én nagyjából végig a dolog ingatlanjogi aspektusain tűnődtem, hogy ezt így hogy? Lemondhat az egyházmegye egy templom birtokjogáról, mert arra nincs szüksége? Le lehet mondani egyáltalán a megszentelt földről? Vagy ami még valószínűtlenebb, kiadhatja-e bérbe profán felhasználásra?

8 megjegyzés:

  1. Az itteni (Uk) nagy ingatlan miatt egyre gyakoribb latni templomokat mondjuk lakasokra szettorve. Szerintem annyi vallasi valtozasokon mentek at, s vannak amik nepszerubbek, vannak amit meg a kutya sem kovet, pl unitarius...akkor ugye nincs mibol fent tartani a templomot es siman eladjak egy ugyes vallalkozonak. Nalunk meg van ez : https://en.wikipedia.org/wiki/St_Werburghs. Azt hiszem baptista. Tuti templom ami mar vagy 10 eve belteri szikla falmaszo kozpont. https://www.google.co.uk/search?q=undercover+rock+bristol&rlz=1CAACAJ_enGB656GB656&espv=2&biw=1366&bih=655&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjy2K-AksHOAhXGtBoKHWbIC1kQsAQINg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. oh bocs, azt hittem a linkek frankon bekekulnek es csak klikkelned kell. annyit nem er, hogy beguglizd, mondjuk nekem mindig leesik az allam ha ottvagyok a kolkokkel.

      Törlés
  2. Nalunk ket Simbas (Peti elso ovija) van, egy csalad kezeben és az egyik egy templomban volt. Vastag ajtok, kilincsek, szines ablak. :D
    Eleg fura.
    Mondjuk lattam mar itt demizsont (azt a feher, muanyagot) benne vizzel, amire ra volt irva, hogy Holy Water. :D Nekem ez is durva.

    VálaszTörlés
  3. Na tessék: http://24.hu/elet-stilus/2016/08/15/uszoda-es-fitneszterem-lett-az-egykori-elmegyogyintezet-templomabol/

    VálaszTörlés
  4. Az edinburghi Belford Hostel is egy templomban van :) Annyira nem volt fura ott aludni, mint amire számítottam, de azért nagyon érdekes ötlet.

    Itt vannak képek, bár nem tudom, link lesz-e belőle: http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Belford-Hostel/Edinburgh/5002?s_kwcid=AL!591!3!105198984398!e!!g!!belford%20hostel%20edinburgh&source=adwordsenhostelnames&network=g&creative=105198984398&adposition=1t1&uniqueclickID=6633422984270751791&sub_keyword=belford%20hostel%20edinburgh&sub_ad=e&sub_publisher=ADW&ef_id=VsteeQAABPWucymi:20160816092500:s

    VálaszTörlés
  5. Kemény!
    De inkább ez legyen belőle, mint... nem, inkább nem írom le.

    VálaszTörlés