2016. április 27., szerda

köszönöm, nem kérek ilyen növényt!

Nem , nyugi, nem fű, mi valahogy attól se kaptunk kedvet a betépésre, hogy legálisan lehetne. Bár Wes-től rendszeresen megkérdezik a magyarországi ismerőseink kajánul kacsingatva, hogy vannak-e  frivol kalandjai a coffeshop-ban meg a prostituáltak utcájában. Tőlem furcsamódon sosem kérdeznek ilyesmit, nyilván a tisztes családanyák nem füveznek, nem kurváznak. Bosszant, hogy a tisztes családapákról alkotott képbe ezek szerint belefér. Milyenmá'. Ugorjunk.
Vettem az Albert Heijn-ben ilyen növényi csírát egy euróért, mindig azt olvasom, milyen egészséges. Ránk férne egy kis egészség, mostanában kéthetente gyűjtünk be valami kórságot, most is mindenki göthös, mint egy bányaló. Ráadásul mindjárt egy egész kollekciót vettem, hàtha valamelyik fajta ízlik a gyerekeknek. Bucka egy elegáns legyintéssel és a fenti mondattal reagált. Kis Manyi hősiesen elragcsált egy retekcsirát és ennyiben maradtunk. Pedig ilyen jól nézett ki pindakaas-os kenyéren:
 

Amugy múlt héten csinaltam cirmos bébiceklát is és össze-vissza fotóztam főzés közben, annyira tetszett. Nézzétek csak:

Persze a gyerekek nem ették még, de felfoghatjuk vizuális nevelésnek, az se baj, hogy a szépérzékük fejlődött tőle.

8 megjegyzés:

  1. Jól néznek ki! Én úgy kezdtem el céklát etetni Bunnyval, h ha jó sokat eszel belőle rózsaszínt fogsz pisilni. :-D Bejött...

    VálaszTörlés
  2. a retekcsíra brutális, a férj egyszer a barátja tanácsa ellenére megevett egy egész dobozzal, ki is hányta :D (a barát csíratermesztéssel foglalkozik). a lucernacsíra egészen semleges ízű, esetleg kezdjetek azzal :) (mikor szoptattam, sokat kellett ennem, akkor úgy csaptam be magam, hogy sonkaszeletre kentem egy kis philadelphiát, és beleszórtam némi csírát - egészen ehető volt!)

    VálaszTörlés
  3. Most utanaolvastam, mi ez (sosem kostoltam ilyesmit, 3-4 euroert egy mini dobozt kapsz, na ne) és aszongya gyerekek és gyenge immunrendszerrel rendelkezok ne fogyasszak.
    Illetve mindig csipesszel kell kiszedni a dobozbol, nem kezzel. Na tessek, micsoda szabalyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de gyerekek nem, szoptatós kismamák még igen? ezt így hogy?
      en csak olyan infót találtam, h a csíra maga az egészség, akkor jól van. nem mintha nem lenne tök mindegy, úgyse eszik meg.

      Törlés
    2. Én ezt futottam át: http://tudatosvasarlo.hu/cikk/csira-kisokos-nem-art-ovatossag Eszerint terhes nők sem ehetik, de most nézem, a NYERS csirát. Mondjuk fogalmam sincs, hogy lehet másképp enni, főzve? Na mindesetre amig ilyen bazi drága itt én tuti nem veszek, bizom Buckáék izlésében. :D

      Törlés
    3. azta! nem vagyok elég tudatos vásárló ezek szerint! :-(
      nem tudom, bennem a nők lapja cikkek maradtak meg, amiben dicsőítik. újabb csalódás e remek sajtótermékben.
      de legalább az ő ösztöneik rendben vannak....
      pedig milyen finom!

      Törlés
  4. A nagyok még kicsik voltak... Másfél évig csak és kizárólag a virsli szerepelhetett az étlapon hús gyanánt! ( és csak is főzve! ) Minden fajta köret nélkül. Egy idő után már aggódni kezdtem.... de kivártam, és ma már mindenevők. :-) [ Mondjuk a biocsíra dobozban akkor még nem volt alternatíva. Nem is árultak ilyesmit. :-D ]

    VálaszTörlés