2015. augusztus 29., szombat

a gyomran at

Napok ota teljen ra vagyok csavarodva Yvette van Boven, az impozans eletuttal rendelkezo freelance food stylist estenkenti fozos musorara. A fel oras show-bol termeszetesen egy szot sem ertek es lenyugoz. A koncepcio szerint a no a rusnya es dagi kutyajaval ide-oda maszkal, helyi meheszekhez, vadaszokhoz, biozoldseg termelokhoz, kozben foz valamit, aztan vendegsegbe jon hozza valaki es a vilag legkisebb asztalanal ulve boldogan falatoznak es csevegnek. Ha jol tudom, nalunk a Stahl, az angoloknal meg Nigella viszi ezt a baratsagos barna szomszedno valami elkepeszto modorosat foz vonalat, ahol mindegy, mi a vegeredmeny, de fenyomag meg balzsamecet feltetlen legyen benne! Ezer eve nem lattam egy reszt egyiktol sem, pedig birom a stilust amugy. Nos, ami a baratsagos barna kulsot illeti, van Boven kisasszony annyira tipikus holland fizimiskaval rendelkezik, amennyire csak lehet. Tenyleg ilyenek a "tisztaveru" holland nok. Nagyok, ha nem testesek, akkor is baromi magasak, nagy a kezuk es a labuk es ilyen jellegzetesen szogletes arcuk van. Ami viszont a receptekben rejlo fantaziat - illetve magat a  musor forgatokonyvet - illeti, egyszeruen elkepeszto, amit nyujtani tud. Eredetileg azert kezdtem el nezni, mert a piac tele van olyan alapanyagokkal, amirol fogalmam sincs, gondoltam, hatha kiderul a felhasznalas modja. Meg aztan hetkoznapi (konyha)nyelvi szokincsbovitesre is milyen jo lesz. Meg is tanultam ket reszbol, hogy a knoflook az a fokhagyma. Mondjuk azt pont vettem addigra, de mindegy. Mindenesetre asszem tobbet kaptam, mint amit vartam. Ilynen  szintu modorossagrol Stahl Judit nem is almodhat. Az eddigi kedvenc reszem elejen elmegy a vadaszhoz, aki lo neki egy libat, vagy kacsat, nem tudom, itt meg mosogattam, mindenesetre hazaviszi a joszagot, egy reszet felteszi foni porkoltnek, mivel ez eleg uncsi, kozben bekever valami rebarbaras-bodzas-gines koktelalapot. Utobbit egy lefoliazott csatosuvegben beleteszi a mosogatogepbe(!), de igy a retkes tanyerok melle, nehogymar egy koktelert inditsa be a masinat... Aztan az elkeszult italt csatosuvegestol elviszi ket nyers husdarab tarsasagaban a haverjahoz, aki egesz veletlenul hobbifustolo(!!), es jol megfustolik a hust a kis hobbifustolo kemencejeben egy amszterdami teton(!!!). Mikozben jol berugnak a gines piatol. Belinkeltem, ilyet se lat minden nap az ember, az biztos. A tegnapi reszben folyamirak levest csinalt, mert Amszterdamban az is nyilvan ugy van, hogy az ember kotoraszik egy kicsit a szakjaval a csatornaban es maris megvan a vacsora. Hazavitte a kifogott rakokat egy nagy fazekban, azok ott maszkaltak jobbra-balra a pulton, mikozben a no egy masikban felforralt vizet, mi meg itt meredtunk a kepernyore Wes-zel, hogy nehogymar beleontse az elo allatokat a lobogo forro vizbe...! Beleontotte bazmeg, a szeme sem rebbent! Aztan megpucolta oket, es belefozte az izelt labakat meg az osszetort panceldarabokat az alaplebe. Belinkelem ezt is. Hat ja, az allam a padlon koppant.
Ma ehhez kepest tok uncsi volt, csak uborkat rakott el.

1 megjegyzés: