2015. szeptember 7., hétfő

apropo, nyelvtanulas

A nyelvekkel eddig jol boldogultam, mert szo szerint a wc-s neni is beszel angolul, aki meg nem, az meg lengyel. Ennek koszonhetoen erzekelhetoen javult az akcentusom, bar az angolt azt mondjak, szlavosan beszelem. Tobbnyire az a klasszikus lakotelepi, napszamban eperfoldon kapalos reteg van jelen, csak persze minimalis panelhazzal, ami nekem valahol otthonos, biztos, mert ilyen helyen nottem fel Budapesten. Erzekeltetnem egy keppel:

Ha szoba elegyedunk, tok kedvesek szoktak lenni, peldaul lelkesen elmagyaraztak a mosodaban, hogy mukodik a rendszer es meg mososzert is adtak. (Eszembe se jutott, hogy vinni kell, annak idejen a koliban automatan adagolta a gep.) Amugy biztos vannak agysebeszek meg egyetemi tanarok is itt, csak azok mindig a katedran es a mutoben vannak, amikor az utcakat jarom, legalabbis csak ket esetben talalkoztam eddig jol szitualt lengyelekkel. Magyarok lenyegesen kevesebben vannak, de azert bosegesen. Multkor odajott egy no a boltban, hogy de jo magyar szot hallani, amin elegge csodalkoztam, tekintve, hogy atlag ket-harom naponta osszefutunk egy honfitarssal. Meg senki sem volt olyan szimpi, hogy elso latasra megkossuk a verszerzodest es egyelore kesztetest sem erzek, hogy magyar tarsasagba jarjak, talan kesobb.

No, meg azt meseltem, hogy a nyelvtanulo csoportban az egyik fejkendos no nem tud irni? A tobbiek a folyekony olvasassal allnak hadilabon. A masodik orankkon a masik tanarnonkkel voltunk, aki egy budos szot sem ejtett ki a szajan angolul. Ennek ellenere nagyon informativ volt, megtudtuk, hogy idonkent hasznos atnezni a gyerekeink hajat fejtetut keresve, mi az az e-book olvaso es miert egeszsegesebb a teljes kiorlesu kenyer a fehernel. (Bar utobbit ugyebar cafolja a modern taplalkozastudomany, de nem vagyok azon a szinten hollandbol, hogy belemenjek egy ilyen diskurzusba. Viszont eltoprengtem azon, nem kene inkabb keresnem valami nyelvtanart, ha haladni is szeretnek.) Az irasbeli feladatnal pedig a duplaikres tanulotarsam a d betut gyakorolta. Ma a tanarunk megprobalt elmagyarazni egy olyan elvont fogalmat az oran, hogy mi az a vizio, mersekelt sikerrel. Ezen kivul elszorulo szivvel lattam, hogy az egyik ukran no egy foggal kevesebbel jott orara es elegge szet is volt esve a figyelme. Valamint csatlakozott a csapathoz egy lengyel anyuka is. Velem lett parba teve, ami ugyan nem volt rossz elgondolas, de a gyakorlatban ugy nezett ki a dolog, hogy a tanar magyarazott nekem felvaltva hollandul es angolul, a csaj lengyelul es hollandul, a tobbiek hollandul, en meg masfel ora utan ugy ereztem, hogy atment rajtam egy uthenger.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése