2015. szeptember 11., péntek

ez a het

Az allaskereses jegyeben telt. Kedden delelott megcsinaltam az excel tesztet. Hat elegge belebuktam. Vegig attol feltem, hogy mi van, ha nem ertem a feladatot vagy valami. Teljesen raparaztam a pivotra meg a vlookupra, erre a harmincbol az elso tiz kerdes ilyesmikrol szolt, hogy Most formazza at a cellatartalmat bold-ra. Most igazitsa a cellatartalmat jobbra. Most szurjon be egy oszlopot a D oszloptol balra. Ettol olyan ideges lettem, hogy komolyan azt hittem, rosszul latok, nem letezik, hogy errol legyen szo. Amugy volt par nyomtatasi elrendezeses kerdes, amivel jol megfogtak, en szerintem soha eletemben nem nyomtattam meg ki semmit excel-ben, de meg csak nem is talalkoztam olyannal, aki kinyomtatott volna egy excelt, mar minalunk babam, ez nem jott szokasba, na, mindegy. De mivel ugy latszik, csak en elek az idon kivul es ez tenyleg egy roppantul elterjedt teszt, van hozza csomo tutorial a youtube-on, beteszek egy regebbit, nehogy ugy jarjatok mint en. Meg a pasi akcentusa is igen kellemes. 


Hat, mindenesetre eleg kinos volt utana magyarazkodni a fejvadaszcsajnak, hogy miert nem ment, azt meg nyilvan nem mondhattam, hogy bocs, de tul egyszeru volt, vlookup-ra szamitottam, de nyomtatni azt tenyleg nem tudok, sajnos. Amugy megkerdezte, hogy ertek-e a legmagasabb szintu szakosodott reszterulethez, mert akkor annak a kepzettsegnek megfelelo pozikat is tudna ajanlani.  Siman ravagtam, hogy persze! Meg is orult, hogy remek, akkor arra is kuld ket tesztet,ha nem banom. A problema az volt, hogy en egy budos szot nem tudtam arrol a teruletrol, de egyaltalan semmit, magyarul se, nemhogy angolul. Ebben a munkakorben nagyon szeparaltak a szerepek, mindenki elvegzi a sajat feladatat, a tobbi csoportrol meg csak nagyjabol tudja, mit is csinalnak. Ugyhogy masnap reggel szepen nekiultem es az egyik kedvenc viccem szellemeben Milyen sokaig tart megtanulni kinaiul... nekialltam felkutatni a netet es rajonni, hogy mivel foglalkozik az a bizonyos team. Del korul valami ilyesmin filoztam, hogy Aha, hat ezert tanitjak ezt az egyetemen evekig!. Este hetkor irtam egy hatvan szazalekos angol nyelvu szakmai tesztet, ami a munkahoz ugyan keves lesz, de megis ugy konyveltem el magam, hogy zseni vagyok. Roppant buszke voltam magamra, mert ha ez a lehetoseg eluszott is, de rengeteget tanultam, mire szamitsak itten az allaskereses vadonjaban vesztegelve. Es ha egy nap alatt megy a hatvan szazalek, akkor ha minden nap folyamatosan hozzatanulok egy kicsit, legkozelebb csont nelkul hozom a szintet. Amugy direkt ehhez a feladathoz kaptam kolcson vegre egy tisztessegben megoszult laptopot es modom nyilt megismetelni az excel vizsgat megegyszer. Azzal az apro nehezitessel, hogy nincs hozza eger, a mienkkel meg nem kompatibilis. Hat, nem tudom, probaltatok-e mar excelben barmit is csinalni touchpad-del, de nem egy kejmamor.
Ha mar itt ez a laptop, ma jelentkeztem mindenre, amit ertem. Itt van, ami nagyon gyorsan megy, volt, ahol a jelentkezesemet koveto fel oran belul kaptam a valaszt, hogy kosz, nem es az egyik helyrol meg szinten fel oran belul hivtak. Ugyhogy hivatalosan is megvolt a masodik interjum is, drukkolok nagyon magamnak, az az igazsag.

4 megjegyzés:

  1. Sok sikert!
    Zárójelben jegyzem meg, hogy tátva maradt a szám, ugyanis nálunk szerintem több mindent nyomtattam excelből, mint word-ből, még jó, hogy humán területen dolgoztam :)

    VálaszTörlés